Результативність при вивченні іноземних мов

  Що значить для багатьох людей ефективно оволодіти іноземною мовою? Це знати певну кількість слів і фраз, вміти будувати граматично правильні речення, вміти складати тексти та листи, робити переклади текстів на рідну мову та й навпаки, розуміти мову на слух та вміти висловлювати свою думку на іншій мові.

Але усі вищеозначені навички складають лише технічну ефективність і не враховують затрати часу, грошей, нервових зусиль, тощо. Крім того, перелік цих навичок виглядає якимось недосяжним та перфекціоністким. Та, чесно кажучи, володіння таким набором навичок не потрібно у більшості випадків практичного використання іноземної мови. В усякому разі, без певного досвіду та сильної мотивації ці навички на певному ступені навчання можуть стати реально недосяжними.

І саме тому при вивченні мови я раджу робити акцент на соціально-комунікативному ефекті, на практичному викорастанні мови якомога різноаспектніше та якомога частіше, та спілкуватись з якомога більшою кількістю людей персонально, по телефону, через відеоконференції, тощо. Саме практично-розмовні навички, а також навички вільного спілкування у соцсетях (письмово та усно) відображають справжню результативність - вільно спілкуватися, не боячись робити помилок, та розуміти, що вони все рівно будуть на будь-якому рівні володіння мовою, не втрачати багато часу та купу емоцій, щоб побудувати фразу (однак це все буде спочатку).

Отже, технічно ефективна фраза - це просто граматично правильно побудована та вимовлена фраза без уваги на ефект задоволення від спілкування. А результативна фраза побудована та вимовлена якомога швидко та у позитивному настрої, щоб співрозмовник не втратив інтерес до бесіди з вами. Чим більше буде "живого" спілкування у процесі вивчення мови, тим більше досвіду та навичок ви будете мати, тим вище буде ваша результативність. Адже, мова є насамперед засобом спілкування, а не набором правил.

Як підвищити результативність оволодіння мовою? Перш за все, навчатися у позитивному. радісному настрої. В усякому разі, без відчуття безнадійності, суму та тривоги. Індивідуальне (або самостійне) навчання поєднувати з груповим( з викладачем індивідуально та у групі, зі студентами та однодумцями у Speaking clubs).

Треба займатися кожен день хоча б по п'ятнадцять - тридцять хвилин. І це не обов'язково повинні бути домашні завдання. Вчити напам'ять та повторювати не окремі слова, а фрази та речення. Якщо слово не є знайомим або важко запам'ятовується, повторювати його кілька разів у день вивчення, а потім через день, через тиждень та через місяць. Рекомендую також створювати у своєму мозку асоціативні малюнки, які саме ваше мислення ототожнює з певним словом чи фразою.

Намагатися користуватися усіма каналами сприйняття інформації: аудіальний (слухати), візуальний (читати), кінестетичний (граматичні та лексичні ігри, рухливо-розмовна активність). дігітальний (письмове виконання граматичних та лесичних вправ, або вправ на вимову).

І майте на увазі: розмовні навички формуються та розвиваються лише розмовою, а не виконанням граматичних вправ чи вивченням нових слів, чи переглядом фільмів на іноземній мові, чи читанням книг. Практика читання формує лише навички читання, написання творів формує лише навички письмової речі, граматичні вправи роблять вашу усну та письмову мову грамотною, перегляд фільмів сприяє лише розвитку сприйняття мови на слух. А навички "живого" спілкування народжуються та розвиваються у розмовах із носіями мови та із співвітчизниками у Speaking clubs та на інших інвентах, де є можливість поспілкуватись на іноземній мові.



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Студентам

Студентам. Готуємось до ЗНО